יום שני, 31 באוגוסט 2015

ראש השנה - להדליק את האש!

להדליק את האש בלב!


הרב אליהו זצוק"ל: יש אדם שאינו רגיל לבא לבית הכנסת, וגם בר"ה הוא ממשיך לישון, והנה באה אשתו ומעירה אותו כדי שילך לשמוע קול שופר, והוא קם והולך לשמוע קול שופר. ויש אדם שרגיל כל השנה לבא לבית הכנסת, ובעת תקיעת שופר אינו מכוון לצאת ידי חובה. יוצא שהראשון שבא בשביל לשמוע קול שופר, יצא ידי חובה, ואילו חברו שלא כיון לא יצא ידי חובה!
לכוון לצאת יד"ח!
אבל רק לשמוע זה לא עוזר צריך גם לחזור בתשובה!!!
משל לאיכר אחד לא כ"כ חכם שהגיע לביקור בעיר הגדולה וראה בניין שמתלקח בהיותו רחוק ראה רק את האש נדלקת שמע צפירות עולות ויורדות וראה את האש שוקעת... התלהב מאוד ורץ לחנות וקנה צופר בדיוק כמו זה ששמע...
כשחזר לכפר אמר לכולם הבאתי חצוצרה מיוחדת שמכבה אש! לאחר יומיים ניתנה לו ההזדמנות לנסות את הצופר אחת הבקתות התלקחה ובמקום לרוץ לבאר להביא דליי מים קראו לו מייד והוא בא ותקע ותקע עד שהבית נשרף כליל...
ברוב בערותו הוא לא הבין שהצופר רק קורא לכבאים שיבואו לכבות את האש...
כך השופר הוא רק מעורר אותנו לחזור בתשובה ואז הקב"ה מבטל את הדינים! הוא לא מבטל בעצמו! ולכן שופר בלי תשובה לא עוזר כלום!!!
למה שהשטן יתבלבל מהשופר הקטנצ'יק שאתה משחק איתו פה!?! ולמה שלא יתבלבל מהאימונים של כל הבעלי תקיעות כל החודש לפני כן?
אלא השופר פה למטה מעורר אותנו לתשובה שהיא מעירה את הבינה שזה השופר העליון "יתקע בשופר גדול"! ואז השטן בורח...
הרב יגן: משל לאשה שרצתה להכין ארוחת מלכים לבעלה, רצה בבוקר לשוק, קנתה, חתכה, שמה בסיר, תיבלה, ואחרי שבעלה הגיע בצהריים היא רצה לסיר פותחת אותו וחושכות עיניה האוכל נשאר בדיוק כמו שהיא שמה אותו בבוקר! היא שכחה להדליק את האש! לא משנה כמה היא טרחה לבעלה אין מה לאכול...!!!
ככה אנחנו כל חודש אלול: תוקעים בשופר, קמים לסליחות, מבקשים סליחה מכולם אבל שוכחים להדליק את אש התשובה!
התשובה זה לא משהו קשה בכלל:
דברים (ל,יב-יד): "לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲלֶה לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה: וְלֹא מֵעֵבֶר לַיָּם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲבָר לָנוּ אֶל עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה: כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ".
והרמב"ן כותב שזה נאמר על מצוות התשובה.
לב שמחה: אנחנו אומרים "הרחיק ממנו את חטאינו כרחוק מזרח ממערב" – רק צריך להסתובב 180% זאת התשובה!!! לחזור לכיוון!!!

ויה"ר שבזכות השופר פה למטה והשופר העליון תשובתנו תתקבל והקב"ה יאמר די לגלותינו ונזכה לשופרו של משיח!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: