יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

פרשת שופטים - תודעת האויב

תודעת האויב


דברים (כ,א): "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶךָ וְרָאִיתָ סוּס וָרֶכֶב עַם רַב מִמְּךָ לֹא תִירָא מֵהֶם כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ עִמָּךְ הַמַּעַלְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם".

למה נאמר "על אויביך"? הרי ברור שאדם יוצא למלחמה על אויביו ולא על חבריו?

אלא, צריך לזכור שאלו האויבים שלך ולא חברים!

תנחומא (שופטים טו): "אמר הקב"ה: צאו עליהם כאויבים. כשם שאינם מרחמים עליכם, כך אתם לא תרחמו עליהם"!!!

הדבר הזה נכון מאוד לגבי הערבים! שלא תחשוב שהם חברים שלך והם רק רוצים לעשות שלום ולאכול פיתה עם חומוס ושמן זית, והכל יהיה בסדר...

במאורעות תרפ"ט (כשעדיין לא קמה המדינה ולא הייתה עדיין שום סיבה לאינתיפאדה) נרצחו 133 יהודים בלי שום סיבה! ילדים נשים זקנים בחורי ישיבה, נשרפו נשחטו ונאנסו על ידי הערבים שהיו מקבלים מהם אוכל ותרופות בחינם במשך שנים...
היהודים והערבים אז בחברון היו חברים כ"כ טובים עד כדי כך שבערב הטבח כאשר התגברו השמועות על הפוגרום הצפוי, הגיעו לחברון אנשי ההגנה עם נשק כדי להגן על יהודי חברון. הישוב המקומי ביקש מהם לעזוב, בהנחה שבחברון לא יפגעו ביהודים,  בגלל היחסים הטובים עם הערבים, במשך מאות שנים.  

הבעיה הכי גדולה היא כשאתה מסתכל על האויב שרוצה להרוג אותך כעל ידיד!

יש לנו את צום גדליה כדוגמה לכך...

ראש השב''כ: כל מי שנכנס לישראל מרצועת עזה משמש בפועל כבלדר של החמאס, כולל נשים חולות סרטן !


העיקרון הזה נכון גם לגבי היצר הרע שלנו! אנחנו מארחים אותו בכזאת שמחה! מקשיבים מה יש לו לאמר ואחר כך רצים לעשות את בקשותיו!

בעל "חובת הלבבות" כותב: "בן אדם, ראוי לך לדעת כי השונא הגדול שיש לך בעולם הוא יצרך הנמשך בכוחות נפשך...אתה ישן לו והוא ער לך, אתה מתעלם ממנו והוא אינו מתעלם ממך; לובש לך ידידות אבל האמת היא שהוא האויב הכי גדול שלך".

חז"ל אמרו שאם נשאיר גדי או טלה ליד נחש או עקרב לא יקרה להם כלום - הגדי או הטלה ידעו להיזהר מהם. מה שאין כן תינוק: אם נשאיר אותו ליד נחש או עקרב הוא ינסה לגעת בהם ויינזק.
כמו כן אם נשאיר גדי ליד בור הוא לא ייפול אבל תינוק קרוב לודאי שייפול לתוך הבור, וכל כך למה? משום ש:
בראשית (ח,כא): "יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו".
רש"י: "משננער לצאת ממעי אמו נתן בו יצר הרע".

צריך להתיחס ליצר הרע כאל מחבל שבא עכשיו לרצוח אותך!!! רק ככה אפשר לצאת נגדו למלחמה ולנצח!!!

נכנסנו השבוע לחודש אלול!

החודש הזה מגן על האדם כמו עיר מקלט, כמו שכתוב ״אנה לידו ושמתי לך״ ר״ת אלול.

על הרוצח בשגגה כתוב ״ונס שמה״ שהוא נס לערי מקלט, וכל זמן שהוא בעיר מקלט אף אחד לא יכול לנגוע בו, אבל כשאינו בעיר מקלט יכולים ח״ו לפגוע בו, אם אנחנו רוצים שאף מקטרג, אף שטן ואף יצר הרע לא יוכלו לגעת בנו, אנחנו צריכים לברוח אל עיר מקלט - הוא חודש אלול - לנצל את חודש אלול שיגן עלינו כל השנה.

בארבעים ימים האלה יש תתק״ס שעות, כ״ד שעות כפול ארבעים ימים זה תתק״ס, כמניין הלוגין של מקווה, במקווה יש ארבעים סאה, ובכל סאה יש כ״ד לוגין, יוצא תתק״ס לוגין, אדם טובל במקווה ויוצא חדש, אם אדם ינצל את הימים האלה מראש חודש אלול עד יום הכיפורים יכול להיות בריה חדשה ממש!

אף פעם לא מאוחר! בכל מצב שאתה נמצא אתה יכול לחזור לקב"ה!

משנה במסכת ברכות (ה,א): ״אפילו המלך שואל בשלומו לא ישיבנו ואפילו נחש כרוך על עקבו לא יפסיק״.

האדמו״ר ר' שלמה הכהן מרדומסק זצ״ל מסביר על דרך החסידות שלפעמים האדם רואה שעולה למעלות רמות מאד עד כדי שהמלך העליון שואל בשלומו וזכה להשיג השגות גבוהות בכל זאת לא יפסיק בתפילה לבורא עולם ולהיות דבק כל הזמן בקב״ה כי אין הוא יודע מה יהיה אתו כי ברגע שאדם עוזב את הקב״ה לרגע ח״ו יכול ליפול ולהפסיד את כל מעלתו שצבר עד עתה.
וכן אם ח״ו רואה שהקליפות התלבשו עליו חזק והוא כבר מוטבע בתוך עוונות חמורים ובעיות קשות בתוך תאוות העולם הזה עד כדי כך שהנחש בלע אותו מראשו ועד רגליו וחושב כבר שלא יעזור לו שום תפילה ולא יוכל לצאת ממצבו לכן אומר לו אפי' נחש כרוך כבר על עקבו לא יפסיק להתפלל להקב״ה וינצל כמו שאמרו רבותינו אפי' חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים.

"וה' יעזרנו על דבר כבוד שמו"!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: