יום שני, 25 בנובמבר 2013

תולדות - כוחה של תפילה

כוחה של תפילה


בראשית (כה,כא): "וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַה' לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִיא וַיֵּעָתֶר לוֹ ה' וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ".

תרגום יונתן: "ואזל יצחק לטוור פולחנא אתר דכפתיה אבוי והפך יצחק בצלותיה דעתיה דקוב"ה ממה דגזר על אנתתיה".

תפילה משנה את המציאות!!!

*ישנה בדיחה על ערבי ששחרר שד מבקבוק, והשד שואל אותו מה אתה רוצה  בתמורה? אמר לו הערבי: גשר מעל הים עד לאמריקה! עונה לו השד אי אפשר, תבקש משהו אחר. מבקש הערבי: תעשה אותי חכם! שואל אותו השד: כמה נתיבים רצית על הגשר?...
שערבי יהיה חכם זה נגד המציאות א"א לשנות את זה אבל תפילה כן יכולה לשנות מציאות!!!

*תנא דבי אליהו רבה ח': "בימים ההם חלה חזקיהו למות ויבא אליו ישעיהו וגו' ויאמר אליו כה אמר ה' צו לביתך כי מת אתה ולא תחיה מאי כי מת אתה ולא תחיה אמר ליה הנביא: מת אתה בעולם הזה ולא תחיה בעולם הבא א"ל וכ"כ למה א"ל משום דלא עסקת בפריה ורביה א"ל משום דחזאי לי ברוח הקודש דנפקו מינאי בנין דלא מעלי א"ל בהדי כבשי דרחמנא למה לך מאי דמפקדת איבעי לך למעבד ומה דניחא קמיה דקב"ה ליעבד א"ל הב לי ברתך השתא אפשר דגרמא זכותא דידך ודידי ונפקו מינאי בנין דמעלי א"ל כבר נגזרה עליך גזירה א"ל בן אמוץ כלה נבואתך וצא, כך מקובלני מבית אבי אבא אפילו חרב חדה מונחת על צואריו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים שנאמר (איוב יג) הן יקטלני לו איחל".

*אברך הביא את הבן שלו בן 7 לרב קניבסקי ואמר לו שלפני כמה חודשים התגלתה אצלו המחלה רח"ל וכשסיפרו להם שהוא יעבור טיפולים קשים והקרנות הילד שתק אבל כשאמרו לו כשהשיער שלו ינשור הוא התחיל לבכות על הפאות שלו והתחיל להתפלל לה' בצעקות שישאיר לו את הפאות שלו, והנה הבן שלי הרופאים אומרים שלא ראו דבר כזה מימיהם שכל השערות של הראש נושרות והפאות נשארות בשלמותן!!!

*הרב קוק "עוד יתגלה בעולם מה גדול כח תפילתם של ישראל, עד שכל העולם יבוא לבקש כח זה מישראל, והוא שנאמר "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

*בראשית (מח,כב): "וַאֲנִי נָתַתִּי לְךָ שְׁכֶם אַחַד עַל אַחֶיךָ אֲשֶׁר לָקַחְתִּי מִיַּד הָאֱמֹרִי בְּחַרְבִּי וּבְקַשְׁתִּי".

תרגום אונקלוס: "די נסיבית מידא דאמוראה בצלותי ובבעותי".

התפילה היא כלי מלחמה אמיתי!!!

יעקב אבינו משתמש דווקא בדימוי של חץ וקשת וחרב שככל שאתה מכה או יורה יותר חזק ככה זה פועל יותר! ממש כמו התפילה!!!

*ילדה אחת הייתה הולכת בקביעות עם אמא שלה להתפלל בכותל יום אחד אומרת לה אמא שלה היום אנו הולכות להתפלל בקבר רחל, כשהגיעו לקבר היא רואה שאמא שלה לא נראית טוב והיא מאוד עצובה, שאלה אותה מה קרה היא אומרת לה בבית אספר לך, הילדה נצמדה אליה ושמעה אותה בוכה ומתפללת מכל הלב "הקב"ה תיתן לי בבקשה עוד עשר שנים לחיות שאני אראה את ביתי מתחתנת..." והיא אומרת לה אמא למה את מדברת ככה את עוד צעירה... כמה חודשים אחרי החתונה אמא שלה נפטרה, בשבעה היא מוציאה את היומן ומראה למשפחה שאמא שלה נפטרה באותו תאריך שהיא התפללה בקבר רחל בדיוק 10 שנים אחרי. והיא שואלת: אמא למה לא ביקשת יותר???

*תהילים (לד,יז): "פְּנֵי ה' בְּעֹשֵׂי רָע לְהַכְרִית מֵאֶרֶץ זִכְרָם: צָעֲקוּ וַה' שמע וּמִכָּל צָרוֹתָם הִצִּילָם".

אפי' רשעים שהקב"ה מכרית מארץ זכרם - כשהם צועקים ה' שומע!

*בראשית (לב,כו): "וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי".

רבינו בחיי: "כי עלה השחר - אמר לו יעקב וכי גנב אתה שאתה מתירא מן השחר, אמר לו לא גנב אני אלא מלאך אני, ומיום שנבראתי לא הגיע זמני לומר שירה עד עכשיו".

המלאך כבר 2000 שנה לא התפלל ועכשיו רק קיבל רשות! ואנחנו 3 פעמים ביום מינימום!

-משה רבינו התפלל תקט"ו תפילות (בגי' ואתחנן)!
לא להתייאש אחרי 3...

-תהילים (כז,יד): "קַוֵּה אֶל ה' חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה' ".

-צריך להרבות בתפילות וכן להתפלל על אנשים אחרים שנמצאים באותה צרה כמו שכתוב "המתפלל על חברו והוא צריך לאותו הדבר נענה תחילה" (בבא קמא צב.) כי כשאדם מעלה את הרצון שלו למשהו בתפילה הרצון נעשה צנור (אותם אותיות) והשפע עובר דרכו קודם ואז לחברו כי הצינור גם מתרטב כשעוברים בו המים.
וה' יעזרנו להשתמש בכח התפילות על דבר כבוד שמו, אמן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: