יום ראשון, 20 באפריל 2014

שביעי של פסח - אמונה איתנה

שביעי של פסח - אמונה איתנה


שמות (ד,לא): "וַיַּאֲמֵן הָעָם".
שמות (יד,לא): "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת-הַיָּד הַגְּדֹלָה, אֲשֶׁר עָשָׂה ה' בְּמִצְרַיִם, וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת-ה' וַיַּאֲמִינוּ בַּה', וּבְמשֶׁה, עַבְדּוֹ".

הסיפור הבא יעזור לנו להבין את ההבדל בין הפס' הראשון לשני (מעיין המועד פסח רמד'):
שני זייפנים פנו לאדם מסוים ואמרו לו שהם יודעים לזייף שטרות בצורה מעולה כ"כ שא"א להבחין בזיוף. הם הציעו לו למכור לו 100,000 ₪ מזויפים מעולים כאלה תמורת 30,000₪ לא מזויפים שהוא יתן להם. הנ"ל התלבט, והאפשרות להרויח 70,000 ₪ בקלות, לא הרפתה ממנו.
שאל אותם האיש: "איך אני יכול לדעת שבאמת א"א להרגיש בזיוף?"
הציעו לו שלפני שהוא יעשה איתם את העסקה הוא יבחר בעצמו 3 שטרות ייכנס איתם לבנק, ילך לבנקאי ויבקש לפרוט אותם, הבנקאי יבדוק אם הם מזויפים, ודברי הבנקאי תהיה הוכחה לאמינותם.
אמר ועשה, ובאמת הבנקאי בדק את השטרות ולא הבחין בשום דבר חריג. הוא החליט שהוא יכול לעשות את העסקה אתם, שבר  חסכון, לקח הלוואה, הביא להם 30,000₪, וקבל מהם 100,000₪ 'מזויפים'.
נפרד מהם האיש שמח ומאושר על ה'מכה' שעשה, והלך עם חבילת הכסף לכיוון ביתו. לפתע עוצר אותו שוטר, ושואל אותו: מה יש לך במזוודה? עונה לו: זה כסף שלי פדיון מהעסק, פותח השוטר את המזוודה בודק את השטרות ואומר לו: זה מזויף! החוויר האיש וכשהשוטר התרומם מהמזוודה אחרי בדיקה של עוד כמה שטרות הוא לא ראה מסביבו אף אחד... מיודענו נשא את רגליו ונעלם חיש קל כשהוא עצוב על הכסף שהפסיד אבל שמח שניצל משנים ארוכות בכלא...
השוטר הזה היה חלק מחבורת פושעים וה 100,000₪ האלו היו שטרות אמיתיים. כל מי שהם הצליחו לשכנע אותו להחליף, היה פוגש 'שוטר' שנותן לו הזדמנות לברוח וככה היו מרוויחים עליו 30,000₪...

השאלה היא למה הבחור ברח? אם הוא מאמין שהזיוף מושלם כי הוא בדק את הכסף אצל בנקאי מקצועי שלא הבחין בזיוף אז שיגיד לשוטר זה כסף אמיתי מה הוא מפחד? ואם הוא לא מאמין באיכות הזיוף אז למה הוא הסכים לשלם 30,000₪ תמורת 100,000₪ אלו?

אלא הוא האמין שזה זיוף מושלם, אבל האמונה שלו לא היתה מושלמת! כי הוא ידע שזה מזויף!

בפס' הראשון כתוב ויאמן העם, אבל כשמשה רבינו ואהרן הכהן הגיעו לפרעה נשמטו מהפחד כל זקני ישראל שהיו איתם, וארבע חמישיות מעם ישראל בכלל לא יצאו ממצרים בגלל חוסר אמונה.

לעומת זאת הפס' השני נכתב אחרי שעמ"י הסכימו לחזור לכיוון מצרים כמו שכתוב (שמות יד,ב): "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיָשֻׁבוּ וְיַחֲנוּ לִפְנֵי פִּי הַחִירֹת" - רק כי ה' ציווה אותם למרות הפחד מהמצרים!

זאת כבר אמונה אחרת לגמרי!!!

אם תתפוס מישהו ברחוב ותשאל אותו אתה מאמין? בטח שאני מאמין!!!

אבל אם האדם הזה יציעו לו עיסקה מאוד גדולה אבל הוא יאלץ להפסיד בשבילה תפילה במנין או שיעור קבוע...

פתאום האמונה מתחילה להתערער...

אחרי שביעי של פסח אתה אדם אחר לגמרי בכל מה שקשור לאמונה!


לשביעי של פסח יש מעלה עצומה מאוד:

רמח"ל (מאמר הגאולה): "קריעת ים סוף בעתיקא תליא מילתא".

ובתיקונים חדשים: "במצרים אשתזיבו ישראל מגו ס"א, ועל ימא אתכבישת ס"א תחותייהו, כדין כתיב ה' ימלוך לעולם ועד, דהא ס"א אשתקע בנוקבא דתהומא רבא, ושלטנא קדישא שליט בעלמא דלא לאתפסקא".

גר"א: "ומה שאמר קריעת ים סוף קודם יציאת מצרים, מפני שיציאת מצרים טפל לקריעת ים סוף"!!!

האריז"ל (שער הכוונות): "סוד לידת כללות ישראל ביציאת מצרים, ולידת נשמות ישראל בשביעי של פסח"!

מדרש (שמו"ר יט,ז): "ולא יראה לך שאור שבעת ימים כנגד ז' ימים שבין הגאולה לקריעת ים סוף כשם שבתחלה הם ז' ימי בראשית וכשם שהשבת מתקיימת אחד לז׳ ימים כך יהיו אלה שבעת ימים מתקיימים בכל שנה ושנה שנא׳ ושמרת את החוקה הזאת למועדה מימים ימימה״ – רואים מכאן ששביעי של פסח הוא כנגד שבת בראשית!

הזוה"ק כותב שאחרי פסח אתה יכול אפי' לאכול חמץ עכשיו כל השנה וזה לא ישפיע עליך!!!

לכן חוגגים מחר בלילה את ה'מימונה' - חג האמונה!!!

"תרבחו ותסעדו"!!!


נ.ב.
כדאי לשים שעון מעורר לאשמורת הבוקר (בסביבות 4:30 בבוקר), יש עת רצון מאוד מאוד גדולה, רצוי להתפלל על הגאולה וגם על דברים גשמיים על עצמך ועל אחרים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: