יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

פרשת נצבים – וילך - לא לפספס

לא לפספס


רבי אליהו קפשלי זצ"ל מקנדיאה שבכרתים סיפר שכשהטורקים נלחמו בונציה ורצו לכבוש איזה אי שהיה בו את הצי הונציאני הם תכננו לבנות גשר רפסודות שעליו יעבירו את הצבא שיסתער על האי.
ספינה ונציאנית אחת ראתה אותם בונים את הגשר ורצתה להיכנס בהם עם תנופה ולהרוס הכל, אבל מפקד הצי אמר לרב החובל ככה לא פועל צבא מסודר! הוא כינס את כל האוניות במפרץ נסתר והחליטו שבעלות השחר כל הספינות מיישרות קו ונכנסות עם מפרשים פתוחים במלוא המהירות בתוך הגשר!
עם שחר הצי במלואו יוצא לקרב ורואה שעל המבצר שבאי שלהם מתנוסס הדגל הטורקי... כבר לא תעזור שום הריסת גשר! המפקד מרט את שערותיו אתמול אוניה אחת בקלות הייתה יכולה לשנות את כל הקרב והיום צי שלם לא יכול לעזור... הצי המהולל נסוג בחרפה ואת המפקד הדיחו מייד מהצבא!
בעשרת ימי תשובה אפשר לפעול בקלות ע"י תפילה עם כוונה וחרטה אמיתית דברים שאח"כ יהיה מאוד קשה להשיג אותם אפי' עם כוונות פי מאה...
אריז"ל: בפס' אחד! (אור זרוע לצדיק) אתה קורע את הקליפות כמו הרבה תעניות!!!
שוק חשמלי ללב מבחוץ זה בכח של 330 ג'אול וקוצב לב פנימי נותן בכח של 20-30 כי זה קרוב מאוד ללב...
"דרשו השם בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב"
הרבי מחב"ד: בהמצאו - כמו שאדם מוצא מציאה בלי הרבה עבודה קשה ככה ה' סולח לנו בעשרת ימי תשובה!!!
החיד"א: מסביר את הפס' "דרשו ה' בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב" למה אנחנו עמ"י יכולים ל"דרוש את ה' בהמצאו"? כי "בהיותו קרוב" שורש נשמתנו קרוב כ"כ לקב"ה שמיד שאנחנו קוראים אליו אנחנו מתנקים לגמרי! אבל אומות העולם שורשם הוא שורש טמא וכשחוזרים בתשובה מגיעים לטומאה לא יעזור להם כלום!

ואיזו שמחה עצומה צריכה להיות ליהודי שיש לו תקופה כזאת בשנה שמשאירה אותו ריק מכל החבילות שאסף כל השנה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: