יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

פרשת נצבים - כשקשה אז דתיים

כשקשה אז דתיים




שמעתי השבוע שני יהודים שמתווכחים, אשכנזי וספרדי.
הספרדי אמר: זה מאוד כואב שאין מסורתיים אשכנזים, זה או הכל או כלום...
ענה האשכנזי: מה חבל! להיות מסורתי זאת צביעות, תחליט! או שאתה עם הקב"ה או שאתה נגדו! מה זה אתה עושה עבירה ואח"כ מגיע לבית הכנסת?!?
אמרתי לאשכנזי שכתוב: שיהודי שעשה עבירה ואח"כ מרגיש לא נעים להגיע לבית הכנסת – היהודי הזה עוד לא דרך על מפתן החסידות...

אח"כ ראיתי שבפרשת השבוע יש לזה תשובה נפלאה:

דברים (ל,א): "וְהָיָה כִי יָבֹאוּ עָלֶיךָ כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה אֲשֶׁר נָתַתִּי לְפָנֶיךָ וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ בְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה: וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם אַתָּה וּבָנֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ".

חולין (קכז.): "תנו רבנן כל שיש ביבשה יש בים חוץ מן החולדה".

עבודה זרה (לט.): "אמר אביי האי חמרא דימא שרי תורא דימא אסיר וסימניך טמא טהור טהור טמא".

רש"י: "טמא. ביבשה טהור בים" - זאת אומרת: כל מה שטמא ביבשה טהור בים.

שואל הרבי מפונוביז': אם זה כך אז כלב ים אמור להיות טהור? כי ביבשה הוא טמא?

משנה (כלים יז,יג): "כֹּל שֶׁבַּיָּם טָהוֹר (כלים מהעור שלו יהיו טהורים), חוּץ מִכֶּלֶב הַמַּיִם, מִפְּנֵי שֶׁהוּא בוֹרֵחַ לַיַּבָּשָׁה".

אם כשבאים לצודו הוא בורח ליבשה – הוא נחשב יבשתי!

לומדים מכאן שיהודי ששוחה באוירה רחוקה מהקב"ה כל חייו, אבל כשנקלע לצרה, כשמרגיש שרוצים לצוד אותו הוא רץ לבית הכנסת, הוא נחשב כיהודי של בית הכנסת בכל רמ"ח אבריו!!!

אתה יכול לבלבל את המח כמה שאתה רוצה, אבל המבחן הוא מה אתה עושה כשבאמת קשה!

באחד מסיפורי שרלוק הולמס הוא משתמש בפיתרון גאוני כדי למצוא כספת שבתוכה תמונה חשובה מאוד, הוא מתארח בבית החשוד כשלפתע זורק המשרת שלו פצצת עשן דרך החלון ושרלוק הולמס צועק שריפה! הבית התמלא עשן וצעקות והוא הסתכל וראה שהבעלים רצים לקיר לוחצים על כפתור סודי ומוציאים משם את התמונה... כשיש בעיה אתה רץ למקום הכי חשוב!

אם יש אזעקה, במקום לשים סלוטייפ בחלון (שזו לא באמת השתדלות...) עדיף לרוץ לקרוא זוה"ק! זאת התיבת נח שמצילה מהמבול של ימות המשיח!!!

מצוה גדולה להתפלל כל יום שלוש תפילות לה'... אבל הזוה"ק כותב שכמה שהורים ישמחו שהילד מגיע הביתה מהבית הספר, זה לא משתווה לשמחת הורים שרואים את ילדם שהלך לאיבוד מגיע אחרי כמה שנים הביתה, כאן ההורים יתעלפו!

יהודי שלא ראה הרבה זמן את הקב"ה ועכשיו מגיע לבית הכנסת ואומר 'אמן' הקב"ה משתיק את כל העולמות והמלאכים ויורד למטה לשמוע בעצמו את התפילה המתוקה הזאת!


מה חשב מו"ר הרב ניסים פרץ זצוק"ל על השימוש במילה 'חילוני'?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: