יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

פרשת ויגש - בחירות

בחירות


הרב אליהו זצ"ל: כשניגש יהודה להתווכח עם יוסף, הוא הצטייד בשקר ובחנופה כדי להשיב מלחמה השערה לעלילותיו של יוסף, כי ידע שהם שקר.

הראשל"צ רבי יצחק ניסים זצ"ל בשם הרב פלאג'י ע"ה, שבשעה שבאו אל תבת נח כל הזוגות (שנים שנים מהטמאים), בא גם השקר להיכנס לתיבה אמר לו נח אתה צריך בת זוג... הלך השקר והביא את החנופה, ואמרו שהם זוג וגם הם רוצים להינצל ולהמשיך לשרוד בעולם, והכניסם נח לתיבה. והיה אומר הרב פלאג'י שמהזיווג הזה יצאה הפוליטיקה לעולם.

כשבא יהודה ליוסף ואומר לו אני רואה עליך שאתה מדבר אלינו בדרך של פוליטיקאים, דע לך שגם אני פוליטיקאי כמוך, ולכן אמר לו (בראשית מד,יח) "בִּי אֲדֹנִי יְדַבֶּר נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי", גם הוא מדבר איתו בחנופה וקורא לו אדוני! וגם רצה לדבר אתו בלחש שאף אחד מהסובבים לא ישמעו את מה שרצה לומר לו ממש כמו בתככי הפוליטיקה.

גם יהודה משקר ליוסף "יֶשׁ לָנוּ אָב זָקֵן וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן וְאָחִיו מֵת וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ". הרי יהודה לא היה יודע אם יוסף מת... (רש"י: "מפני היראה היה מוציא דבר שקר מפיו. אמר אם אומר לו שהוא קיים, יאמר הביאוהו אצלי").

ידוע שלפני הבחירות הקירות מדברים אליך! אחרי הבחירות אתה מדבר אל הקירות!

חשוב מאוד לא להיגרר אחרי ההלך רוח שמושמע בכלי התקשורת ולפעמים יוצא לשמוע את זה גם מיהודים כשרים שהכל תלוי בכנסת וצריך מאוד מאוד להשתדל לעשות שם כל מיני דילים ותככים כדי שיהיה לך שם נציג בבית המלך וכו'.

כמובן שיש חובת השתדלות: לדאוג להכין כלים לגאולה גם דרך הכנסת, להשתדל שבמקבלי ההחלטות (פה למטה) יהיו צדיקים שהולכים על פי דעת תורה, ללכת כמה דק' לקלפי לשים פתק של מפלגה שהולכת על פי התורה וכל מה שהרבנים יגידו שצריך להשתדל.

אבל לא לשכוח שהקב"ה מנהל את העולם!!!

"וה' יעזרנו על דבר כבוד שמו"!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: