יום ראשון, 7 במאי 2017

יום העצמאות - מהותו של יום העצמאות

מהותו של יום העצמאות


הרב קלנר: ישנם שני הסברים על מהותו של יום העצמאות:

ההסבר הפשוט - יום של הצלה גשמית ממוות לחיים.

אבל גם אם ח"ו היתה קמה מדינה באוגנדה הינו ניצלים ממיתה לחיים וצריכים לומר שירה... שהרי הגמ' בפסחים למדה שנביאים שבהם תקנו שעל כל צרה שלא תבוא וניצלים אומרים שירה, וכך נהגו קהילות בעולם שקבעו יום טוב אישי להם כשנצלו...

ההסבר השני הוא: יום העצמאות הוא לא רק נכלל בחגי ישראל המסורתיים כמו פסח שבועות שבת וחנוכה, אלא הוא הנותן לכל החגים את קדושתם!

הוא הבסיס לכל היהדות ולכל החגים של עם ישראל!

יום העצמאות הוא מעיד על הערך האלוקי של עם ישראל, של התורה, של כל מועדי הקודש שבתורה ביהדות!

בלי יום העצמאות, המציאות כולה היא תוהו מלא בזרמים תרבותיים ודתיים ומקריות מכל הכיוונים...

אם נמחק את יום העצמאות מההיסטוריה, אז ההיסטוריה היא רק תעודת עניות של העולם ושל בורא עולם... ההיסטוריה מלאה בשואות ועוולות עצומות מכל הכיוונים והדתות, שלא לדבר על עם ישראל שסבל לא משנה מי עשה את הבלאגן ולמה...

יום העצמאות, הוא הפירעון של ההתחייבות האלוקית של (יחזקאל לז,יד) - "וִידַעְתֶּם כִּי-אֲנִי ה', דִּבַּרְתִּי וְעָשִׂיתִי".

יום העצמאות זו תעודה שמעידה על ההשגחה האלוקית! על כך שגם בגלות היה הכל בהשגחה! שגם בתוך הכאוס של ההיסטוריה יש קו של עמ"י שחורז את הכל גם בארץ ישראל וגם בגלות ובגאולה! הכל היה בשליטה, הכל היה מתוכנן, עובדה, התכנית מתקדמת בדיוק לפי השלבים הכתובים בתנ"ך...

שמואל א' (טו,כט): "נֵצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם"!

הרב צבי יהודה: נאמר בישעיהו: "אתם עדי נאם ה׳ ״. לא רק "השמים מספרים כבודו״ אלא גם עם ישראל הנצחי וההיסטורי. ״עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו״. העובדה הנצחית של מציאות היהודים בעולם-הזה לדורות עולם, היא העד!

יחזקאל (לז,ח): "וְרָאִיתִי וְהִנֵּה עֲלֵיהֶם גִּדִים וּבָשָׂר עָלָה וַיִּקְרַם עֲלֵיהֶם עוֹר מִלְמָעְלָה".

יחזקאל (ל,ח): "וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא".

זכריה (ח,ד-ה): "כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים: וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ"!

הכל קורה עכשיו לעינינו!!!

מעולם לא היתה נבואה כזאת שהיתה מעל לכל סבירות וקרתה מילה במילה!!!

ישעיה (מא): "כֹּה אָמַר הָאֵל ה' בּוֹרֵא הַשָּׁמַיִם... הָרִאשֹׁנוֹת הִנֵּה בָאוּ וַחֲדָשׁוֹת אֲנִי מַגִּיד בְּטֶרֶם תִּצְמַחְנָה אַשְׁמִיע אֶתְכֶם"!

הקימה של עם ישראל בארצו מאשרת את כל היהדות כנגד כל הבלבולי מוח והשקרים מסביב!!!

יחזקאל (לו,כג-כד): "וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בְּתוֹכָם וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי אֲנִי ה'... וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם".

יום העצמאות גרם לקידוש השם הכי גדול! כי כשהיינו בגלות זה היה חילול ה' עצום, מלשון חלל - "וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ"!

כתב יוהן גוטפריד הרדר[1]: "ישראל היה והווה העם המצוין ביותר עלי אדמות בראשיתו ובקיומו עד היום הזה באסונו ובאושרו ביתרונותיו ובחסרונותיו בירידתו ובעלייתו הוא כל כך יחודי ומיוחד עד שאני רואה את דברי הימים של העם הזה את טיבו וקיומו (כיום) כמופת חותך של הניסים והכתבים שיש לנו ממנו (מפעם) דבר כזה לא ניתן להיות בדוי דברי ימים כאלה עם כל התלוי בהם ומהם, בכלל עם כזה אינו ניתן להיות פרי כזב".

עצם הקמת מדינת ישראל מהווה סתירת לחי לתפיסה הנוצרית האומרת, נטש ד' את עם ישראל והחליפם בנצרות.
תיאולוגיה זו קרסה עם כינונה של מדינת ישראל. זהו קידוש ד' נוסף בבחינת 'אז יאמרו הגויים הגדיל ד' לעשות עם אלה'.

הגרי"ד סולובייצ'יק (איש האמונה עמ' 78): "הדגשתי כמה פעמים בדברי על ארץ ישראל, שכל טענות התיאולוגים הנוצרים, שהקב"ה נטל מכנסת ישראל את זכויותיה בארץ ישראל, ושכל ההבטחות בנוגע לציון וירושלים מתייחסות במובן אליגורי אל הנצרות והכנסיה הנוצרית, נתבדו בפרהסיא על ידי יסוד מדינת ישראל, כטענות שקר, שאין להם שום עיקר ושורש. יש צורך בידיעה מקיפה בספרות התיאולוגית, מאז ימי יוסטין מרטיר עד התיאולוגים החדשים בימינו, כדי להבין את כל הפלא הגדול הזה, שעל ידו נפגעה בפומבי ההנחה המרכזית בתיאולוגיה הנוצרית...".
זוהי הסיבה שהאפיפיור נמנע תקופה ארוכה לא לבקר בארץ הקודש. וזוהי גם הסיבה מצד גורמים בנצרות המנסים להחליש השכם וערב את מדינת ישראל ע"י מיסיון והפעלת לחץ על מדינת ישראל בקרב הקהילה הבינלאומית.

תהלים (קז,מג): "מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי ה'".

ואנחנו יודעים שהנבואות ימשיכו להתקיים!

שהתורה והמוסר והקדושה והנבואה – יחזרו!!!

לכן השבת היא תחילה למקראי קודש, ויום כיפור הוא קדוש ושבועות הוא יום עצום, כי הכל נבחן במבחן המציאות וההיסטוריה הממשית שבאה לידי ביטוי ביום העצמאות!!!






[1]  1803, תלמיד של קאנט, משורר, מתרגם, תאולוג ופילוסוף יליד פרוסיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: